დავალებები


პედაგოგის თვით განვითარება ICT _ და მის გარეშე

       ადამიანისათვის თვით განვითარება ძალზედ მნიშვნელოვანი პროცესია, რადგან თუ ადამიანი  თვითგანვითარებას არ განიცდის ის სერიოზულ საფრთხეს უქმნის მის კარიერას მომავალში. როდესაც ადამინი თვით განვითარებას ეწევა, მისთვის აღარაა რთული იმ ცვლილებების ათვისება როლებიც დროს მოაქვს, ხოლო ის ადამიანი რომელიც ამას არ აკეთებს სერიოზული პრობლემების წინაშე დგება, რდგან ის არ იყო მიჩვეული იმ ცვლილებებს და სიახლეებს, რომლებიც თვითგანვითარების განუყოფელი კონპონენტები არიან.
       როგორც თითქმის ნებისმიერი სფერო თვითგანვითარებას საჭიროებს პედაგოგიკაც. როდესაც პედაგოგი ასწავლის მან აუცილებლად უნდა იცოდეს ის თუ როგორ ხერხს მიმართოს ამათუიმ საგნის სწავლებისას. რათქმაუნდა პედაგოგისთვის აუცილებელია კარგად იცოდეს მისი კონკრეთული საგანი, მაგრამ მან ასევე უნდა იცოდეს თუ როგორ რა ხერხით ასწავლოს ისე რომ სასურველი შედეგი მიიღოს. ამისთვის კი საჭიროა შეიმუშავოს სწავლების სტილი და გეგმა, რომელსაც შეუსადაგებს მსწავლელს, რათა ადვილად ასთვისებელი გახადოს მისთვის. რათქმაუნდა ამისთვი საჭიოა გამოცდილება, რომლის მიხედვითაც პედაგოგი შეიმუშავებს სწავლების სტილს და გეგმას. იმ გამოცდილებაზე დაყრდონბით, რომელიც მას გააჩნია, გამოცდილება რომელიც მან შეიძლინა მრავლი წლის გამნმავლობაში. მაგრამ რა უნდა ქნას იმ პედაგოგმა რომელიც ახლა იწყებს საკუთარ კარიერას, რომელიც შესაძლოა პროფესიონალიცაა საკუთარი საგანის და მონდომებულიც  რომ ასწავლოს, მაგრამ მას არ გააჩნია გამოცდილება. გამოცდილება, რომლის მიხედვითაც  მან უნდა შეადგინოს საკუთარი პროგრამა, ანუს სწავლების სტილი და გეგმა, რომელიც შეესადაგება მსწავლელს.  სწორედ ამიტომ არსებობს საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები ანუ ICT. დასაწყისში ჩვენ ვახსენეთ, რომ როგოც მრავალ სფეროს წარმომადგენელთათვის ასევე პედაგოგებისთვისაც საჭიროა  თვითგანვითარება. თვითგანვითარების ერთერთ საშუალებას კი წარმოადგენს ICT. ამ ტექნოლოგიების საშუალებით პედაგოგებს შეუძლიათ აიმაღლონ კვალიფიკაცია ერთმანეთთან ურთიერთობის საშუალებით, ანუ პედაგოგს შეუძლია გაუზიაროს საკუთარი გამოცდილება სხვა პედაგაგოს, რომელსაც ეს სჭირდება. მას შეუძლია მიიღოს მისგან რჩევები და დაუსვას შეკითხვები. ამის გაკეთება კი მას შეუძლია ინტერნეტის დახმარებით. ამის უპრეცედენტო მაგალითებია ვებ საიტები lemill.net-ი და  iearn.org-ი (რეგისტრაცია უფასოა).  ამ ვებ საიტების დახმარებით  პედაგოგებს შეუძლიათ  განიხილონ ერთმანეთის პროგრამები და მოისმინონ ერთმანეთის აზრები.  როდესაც პედაგოგი არ იყენებს ამ ტექნოლოგიებს იგი ვერ ვითარდება საფუძვლიანად, რადგან რჩება გარკვეულ პედაგოგთა ჯგუფში, რომლებიც ინერტულები არიან ცვლილებების
მიმართ.

No comments:

Post a Comment